Przed wypełnieniem ankiety, prosimy o podanie informacji o Państwa firmie:
Proszę o wybranie odpowiedzi najtrafniej opisującej sytuację w Państwa firmie:
1/13. Jak oceniają Państwo wartość/opłacalność inwestycji we wzornictwo? wzornictwo to mało opłacalna inwestycja inwestycja wartościowa, lecz nie potrafię oszacować opłacalności takiej inwestycji inwestycja o wartości i opłacalności kluczowej
2/13. Czy uważają Państwo, że inwestycja we wzornictwo może zmienić wizerunek Państwa przedsiębiorstwa na rynku?
nie zmieni wizerunku naszej firmy wydaje mi się, że zmieni wizerunek naszej firmy zdecydowanie tak
3/13. Które z poniższych stwierdzeń najtrafniej opisuje sposób, w jaki korzystają Państwo ze wzornictwa w przedsiębiorstwie?
nie korzystamy wcale korzystamy w zakresie poprawy wyglądu naszych produktów wykorzystujemy wzornictwo, jako strategię naszej firmy
4/13. Które z poniższych stwierdzeń opisuje technologie wykorzystywane w Państwa przedsiębiorstwie?
stosujemy od lat technologię, która się sprawdza i nie potrzebujemy nowości nasza wiedza na temat innowacyjnych technologii mogłaby być większa nasze przedsiębiorstwo stosuje najnowsze technologie istniejące na rynku
5/13. W jaki sposób promują Państwo produkty Państwa przedsiębiorstwa?
nie promujemy wcale, produkty sprzedają się same targi branżowe oraz media mamy dokładnie opracowaną strategię promocji, wykorzystujemy promocję standardową i niestandardową
6/13. Czy korzystają Państwo z usług projektanta wzornictwa do poprawienia jakości swoich produktów?
nie korzystamy, nasze produkty projektujemy sami korzystamy z usług projektantów sporadycznie, głównie do poprawy wyglądu naszych produktów projektant jest częścią zespołu i uczestniczy w całym procesie powstawania produktu (od projektu do wdrożenia)
7/13. Które z poniższych stwierdzeń najlepiej opisuje sposób wdrażania nowego produktu w Państwa przedsiębiorstwie?
nie ma strategii wdrożeniowej wdrożenie odbywa się poprzez rozdzielenie odpowiednich funkcji pracownikom proces wdrażania jest traktowany jako osobny zorganizowany projekt
8/13. Które z poniższych stwierdzeń najlepiej opisuje sposób, w jaki w Państwa przedsiębiorstwie pozyskiwana jest wiedza o potrzebach rynku?
nasza wiedza bazuje na doświadczeniu naszych pracowników obserwujemy sprzedaż oraz pytamy naszych partnerów handlowych prowadzimy badania rynkowe oraz monitujemy satysfakcję użytkowników naszych produktów
9/13. W jaki sposób kreują Państwo nowe wzory w Państwa przedsiębiorstwie?
korzystamy ze starych dobrze opracowanych wzorów sprzed lat inspirujemy się wzorami prezentowanymi na targach branżowych śledzimy i analizujemy trendy, korzystamy z opinii osób kompetentnych w dziedzinie nowych trendów, technologii
10/13. Które z poniższych stwierdzeń najtrafniej opisuje sposób, w jaki określają Państwo wymagania projektowe?
przekazujemy słownie wymagania dotyczące efektu końcowego ogólne założenia projektowe zawarte są w treści zlecenia projektant otrzymuje pełną specyfikację projektową w postaci „briefu”
11/13. Jakie są w Państwa przedsiębiorstwie procedury tworzenia zespołu projektowego odpowiedzialnego za wdrażanie nowego produktu?
zespół projektowy nie jest potrzebny w naszej firmie tworzymy zespół projektowy korzystając z wybranych pracowników tworzymy multi-dyscyplinarny zespół projektowy złożony z profesjonalistów uzupełniających się wiedzą i umiejętnościami
12/13. W jaki sposób w Państwa przedsiębiorstwie zdobywa się wiedzę o aktualnych trendach?
w naszej firmie nie ma potrzeby posiadania wiedzy o trendach obserwujemy konkurencję śledzimy trendy poprzez obserwację wystaw wzornictwa na międzynarodowych targach, korzystamy z wiedzy fachowców
13/13. Czy wprowadzając zmiany i innowacje w swoim przedsiębiorstwie, widzą Państwo sens współpracy z uczelniami lub pracownikami naukowymi?
nie, uczelnie są nazbyt oderwane od realiów rynkowych tak, ale do tej pory takiej współpracy nie podjęliśmy tak, współpracujemy z uczelniami lub pracownikami naukowymi wdrażając innowacje w przedsiębiorstwie |